• işleme, depolama, kodlama ve kodları çözme
biçimleri üzerinde yoğunlaşan bilişsel boyut
içinde kabul edilen bir modeldir.
(Cornet,1983:72;Guild ve Garger, 1998).
• BĠLGĠNĠN NASIL ALGILANDIĞI(ALGILAMA)
• SOYUT
• SOMUT
• BĠLGĠNĠN NASIL ĠġLENDĠĞĠ
• RASTGELE
• ARDIŞIK(DÜZENLİ)
• Somut algılamaya sahip bireylerin özellikleri;
• Somut algılayıcı beş duyu organına dayanır. Burada ve hemen
olanla ilgilenir (gördüğüme inanırım). Bunlara, "sol beyinli
kişiler" de denir.
• Soyut algılamaya sahip bireylerin özellikleri;
• Soyut algılayıcı sezgiye, zekaya ve hayal gücüne dayalı
algılama. Görünüşün arkasındakine bakar. (hiç bir şey
göründüğü gibi değildir) "sağ beyinli kişiler".
• SOMUT ARDIŞIK
• SOMUT RASTGELE
• SOYUT ARDIŞIK
• SOYUT RASTGELE
• Yapılan araştırmalar göstermiştir ki öğrenme stilleri
ile zeka arasında bir bağlantı bulunmamaktadır.
Çünkü her insanın bu stillerden yalnız birine sahip
olması gerektiğine dair bir kural yoktur, ikisini hatta
üçünü de taşıyabilmektedir. Bazı kişilerde iki stil
ağırlıklı olarak vardır. Yapılan araştırmalara göre
bireylerin öğrenme stilleri zaman içerisinde
değişmektedir.
SOMUT ARDIŞIK
• Yaparak yaşayarak öğrenirler.
• Öğrenmede bütünsel yapıyı parçalara tercih ederler.
• Somut materyallere dokunmayı tercih ederler.
• Kurallara uyarak çalışırlar.
• Tertipli ve düzenlidirler.
• Bilgileri adımlı ve aşamalı öğrenirler.
Yöntemler
Deney, proje , benzetim, gösterip yaptırma ,elle
yapılan etkinlikler ve bilgisayar destekli öğretim.
SOMUT RASTGELE
• Gerçek problem durumlarıyla ilgilenirler.
• Neden- sonuç ilişkisi ararlar.
• Beklenmedik ve yeni durumlar ilgilerini çeker.
• Bağımsız ve küçük gruplar içinde öğrenmeyi
tercih ederler.
• Problem çözmeleri sürecinde önceden
belirlenmiş hazır işlem basamaklarını
sevmezler. Araştırmacı ve sorgulayıcıdırlar.
• YÖNTEM
Gözlemler, geziler, bağımsız çalışmalar ve deneme
yanılma yoluyla öğrenmeler.
SOYUT ARDIŞIK
• Düşünceleri ve kavramları önemserler.
• Kitap vb. materyallerden öğrenme eğilimindedirler.
• Ayrıntıya dikkat ederler.
• Soyut fikirlerden somut ürünler çıkartırlar.
• Belli zaman dilimleri içinde sistematik (adım adım)
çalışırlar
• “ihtiyacım olan olgular nelerdir?” “Nasıl yapabilirim?”
“Neye benzemeli?” “Ne zaman olacak?” gibi sorularla
uğraşırlar.
• Yöntemler
• Anlatım yöntemi, bulmaca çözme yöntemi, tartışmalar
yapma, kavram haritaları kullanma.
SOYUT RASTGELE
• Mantıklarıyla değil duygularıyla karar verirler.
• Bir anda bir şeye odaklanmaları güçtür.
• Başkalarını samimiyetle dinler, onların duygularını
anlamaya çalışırlar. Başkalarının duygusal ihtiyaçlarını
tanır, gruba uyarlar.
• Duygu ve düşüncelerini açıkça ifade etmekte
başarılıdırlar.
• Kuralcılıktan hoşlanmadıkları için elde ettikleri verileri
istedikleri gibi organize etmeyi tercih ederler.
• Yöntemler
• Soru-cevap yöntemi, rol oynama ,drama çalışmaları
yapma
SORU
Sinan’ın bu isteği dikkate alan tayfun öğretmenin
aşağıdaki öğretim ve yöntemlerden hangisini kullanması
öğrenilmez ?
A)PROJE B)GÖSTERİP YAPTIRMA C)BENZETİM D)ANLATIM
E)DENEY
• DOĞRU CAVAP : D
• Yaparak yaşayarak öğrenir.
• Bilgileri adımlı ve aşamalı öğrenir.
• Öğrenmede bütünsel yapıyı parçalara tercih ederler.
• Öğrenmede beş duyu organını etkili kullanır.
• Yapay modeller ve cisimler ilgilerini çekmez.
SORU
Yukarıda verilen bu özellikler gregorc’un öğrenme stilleri
modeline göre hangi öğrenme stilinin özellikleridir?
A)Somut rastgele B)somut ardışık C)soyut ardışık D)soyut
rastgele E)analitik ardışık
• DOĞRU CEVAP :B
• Kaynaklar;
• http://edergi.atauni.edu.tr/index.php/kkefd/article/viewFile/3
908/3731
• http://eskidergi.cumhuriyet.edu.tr/makale/612.pdf
• http://by2007.bilgiyonetimi.net/bildiriler/kurbanoglu_
akkoyunlu-ppt.pdf
• http://www.yarbis.yildiz.edu.tr/web/userCourseMateri
als/beyilmaz_9eeb07361d69a96bd47e006298b342a2.
• http://www.belgeler.com/blg/2kt/renme-stilleri
• Murat yayınları öğretim yöntem ve teknikleri kitabı
• http://www.efdergi.hacettepe.edu.tr/200324G%C3%9
CLAY%20EK%C4%B0C%C4%B0.pdf
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder